5 Nisan 2011 Salı

2000'lerin Sonu 2010'ların Başında Videolu Olmak

Hemen hemen her on yılın kendine has, o döneme damgasını vuran, herkesin ortak paylaşım alanı içine dahil olan güzellikleri vardır. Benim sonradan öğrendiğim kadarıyla 80'lerde böyle cıstak cıstak dans müzükleri ve dans partileri, değişik saç modelleri(ki hala kullananlar var) falan meşhurdu. 90'larda ise pop müzik tavan yapmıştı. Sonracıma He-Man vardı, Şirinler vardı, tasolar vardı çeşit çeşit vesaire. 2000'li yıllara geldiğimizde ise evlere bilgisayarın girmesi ile pek çok hayat değişti, aileler parçalanmanın eşiğine geldi derken yeni bir devir başladı. Bu devirde eskisine nazaran görünüşte büyük değişiklikler zuhur etti bencesi. Eskiden paylaşımlar materyele dayalıydı sanki. Arkadaşına yeni aldığın misketi gösterirdin, cipsten yeni çıkmış tasonu gösterir en başta oynamaya kıyamaz sonra en çok onunla oynardın. Televizyon karşısında ünlü X şarkıcısının klibini izlemek için belki saatlerce beklerdin. Esas geleceğim nokta burası değildi aslında ama çokta yanlış bir yere gelmedim Allaha şükür. Esas nokta bizlerin yani 2000'li yılların başında çocuk, delikanlı genç olanların espri anlayışımızın değişmiş olması. Nasıl değişti bu anlayış? İnternetin her alanında boy gösteren, birisi görünce herkesin görmüş sayılması gereken komikli, acıklı videolar ile değişti. Herhangi bir videodaki Y şahsının söylediği komik " " iki tırnak arası cümleyi atıf olarak kullandığınızda arkadaşlarınız gülmekten yarılabiliyorlar artık. Dahası videoyu izlememiş A,S,D kişilerinin Fransızcaları gelişmek durumunda kalıyor çoğu zaman. Şimdi gelelim fasülyenin faydalarına. Ben bu videoları bu yazının altında toplarım arkadaş. Belki hepsini toplayamam ve tabi ki arkadaşlarımdan yardım istemek durumundayım ama en azından buraya eklenecek olan videoların hepsini bir kere izlemiş birisi, bir konuşma esnasında yapılan bir atıfın nereye gittiğini anlayabilecek seviyeye gelir. Böylece herkesle birlikte şen kahkahasını gökyüzüne salabilir. Sözüm size Sayın Kılıç, Sayın Göksu, Sayın Çalık(İnternette bu kadar vakit geçiren biri için pek az tesir bırakmışsın Serdar. Bir haxball bağlantısı olsun verebileydik.)

İbretle İzlenesi Videolar

1) Uçan Adam Sabri
Muhtemel Atıflar: "Sabri bey ne yapıyorsunuz?", "Bunu, bunu bunu alın dışarıya", "Havada durdum, şahitleri var"
2) Uçan Adam Sabri Yine Uçtu
Mutemel Atıflar: "Ne yapıyor bu adam?", "Böğrüme vurdu ya!", "Kendini yere atmak uçmak demek midir?"
3) Apaçi Dansı Washington DC
Muhtemel Atıflar: "İçimdeki apaçiye engel olamıyorum."
4) İçimdeki Apaçiye Engel Olamıyorum
Muhtemel Atıflar: "Ahmet abi yazık sana"
5) Tekel Wars(Küfürlü)
Muhtemel Atıflar: "Biz de bira içelim dedik, votka içmeyelim", "Sen niye alamıyorsun ki bunu"
6) Nuh The IronFist
Muhtemel Atıflar: "Kavga hatalı sollamadan"
7) Tülay Ne Olur Geri Dön!
Muhtemel Atıflar: "Nerdesin Tülay?", "Sabaça uyku uyuyamıyom", "Nerdesiiiiiiiin?"
8) Komşulara Karşı Çok Ayıp Oldu
Muhtemel Atıflar: "Komşulara karşı çok ayıp oldu"
9) Artiz Ne Arar La Pazarda
Muhtemel Atıflar: "Artiz ne arar la pazarda", "Sen Karadeniz çocuğu değil misin?", "Ne tıkırtı kaldı, ne sıkırtı"
10) Beyin Bedava!
Muhtemel Atıflar: "Attım hafızaya beyin bedava!"
11) Herkesin Bir Popisi Vardır
Muhtemel Atıflar: "Herkesin bir popisi vardır."
12) Çok İyi Oldu Çokta Güzel İyi Oldu Taam Mı? 
Muhtemel Atıflar: Hangi biri da hangi biri :=)
13) Mahçubsun Güntekin
Muhtemel Atıflar: "Mahçupsun Güntekin bana karşı mahçubsun", "Lucescu beni konuşurken susturuyorsun, ben konuşurken yine beni susturuyorsun"
14) İshak Gidiyoruz
Muhtemel Atıflar: "İshak gidiyoruz abi buradan, İshaaaaaaaak gidiyoruuuuuz"
15) Kırmızı Şortlu
Muhtemel Atıflar: "Sen var ya çok yanlış bir insansın"
16) Hacı Hüsrev Baskını
Muhtemel Atıflar: "Okuyom ben yaaa!", "Görmedik ki abi geldiğiniz nerden bilelim", "Vurmasana bee ne vuruyon kapıya", "Komserim sen yetkili bir abiye benziyorsun"
17) Al Kırdın
Muhtemel Atıflar: "Al kırdın, kırdın", "Salak, yemin ederim gerizakalı bu çoçuk", "Sen beni niye çağırdın?"
18) Dereye Düşen Sarhoş
Muhtemel Atıflar: "Lanet olası derenin etrafına çerçeve yapmamışlar"
19) Bin Galatasaraylı Onbin Fenerliyi Yok Eder
Muhtemel Atıflar: "Bin galatasaraylı onbin fenerliyi yok eder bence", "Biz aşığız, aşkın da tarifi yoktur"
20) Megafon
Muhtemel Atıflar: "Mado bir tanesin"
21) Ne Zaman Dedim Hacı?
Muhtemel Atıflar: "Ne zaman didim hacı?", "Yalancıya bak"
22) Muz Kabuğunda Böcek
Muhtemel Atıflar: "Uğur bey gözünüzü seveyim 3. kattasınız bu nasıl gelir ya? 3. katta böcek mi gelir 3. kata?", "Bu böcek Güney Afrika'dan bir muzun içinde geldi"
23) Kedi Canını Senin
Muhtemel Atıflar: "Kedi canını senin", "Estağfirullah hocam, emredin inşallah", "Ve benim Prenses Süreyyam"
24) Devlet Bahçeli, 2009'dan 40. yıl Hesabı
Muhtemel Atıflar: Hepsi atıf ama "40 yapar"
25) Devlet Bahçeli AKP'li Hortumculara
Muhtemel Atıflar: "Bunlar kendilerine bağladılar hortumları kendilerine", "Ne hortumu kanalizasyon borularını bağladılar"
26) Bahçeli'yi Görünce Uluyan Adam
Muhtemel Atıflar: "Şu andan itibaren ocak dışısın"
27) TÜV Türk - Vatandaşın Muayene İsyanı  
Muhtemel Atıflar: "Hindi arama, hindi kapat, ben seni sonra arayacan", "Hora gidiyoru, hora gitme horda dur, hora gidiyoru, horda durma hora get", "Garı arıyoru"
28) Dünyanın Sırrını Bulan Adam
Muhtemel Atıflar: "Bir çocuğun gülümsemesi, hayallerin gerçek oluşu, şu müziğin güzelliği..." 
29) Southpark Sessizliği 
Muhtemel Atıflar: "Evet Memet"
30) Burası Survivor
Muhtemel Atıflar: "Kaybetmek yok, kaybeden İstanbul'a gitsin", "Burası survivor beyler, burası survivor, burda şaka yoook her şey gerçek"
31) Kadir İnanır Atom Profesörü
Muhtemel Atıflar: "İnsanlık için çalıştık sokakta kaldık", "Atom fiziğine de, profesörlüğüne de lanet olsun", "Ama öğreneceğim..... Kumarbazlığı, itliği, hergeleliği", "Babamı mezara itenlerden daha gaddar daha insafsız"
32) Erol Büyükburç Canlı Yayında Kontrolden Çıktı
Muhtemel Atıflar: "Saksı değilim ben", "En çok bana soracaksınız, en çok bana"
33) Yıkılmayan Adam
Muhtemel Atıflar: "Döverim seni, hepiniz döverim ulen", "Tankla, topla falan beklerim, uçakal ağır sanayi hamlenizle falan"
34) Sana Puanım 9 Kanka
Muhtemel Atıflar: "Owww yeah man, oww yeah", "Benim sana puanım 9 kanka"
35) İstenmeyen Adam
Muhtemel Atıflar: "Ben gazoz da içerim her şeyu içerim, senin içtiğin kadar da yakama dökerim ben" 
36) Nihat Doğan ve İkiyüzbin Kişilik Ordusu
Muhtemel Atıflar: Hepsi atıf ama "Fırsatını buldun ya, fırsatını"
37) Korkunun Gözleri
Muhtemel Atıflar: "Öle miii? Cesedi mi getirmiş?"
38) Güntekin Onay Gaf 
Muhtemel Atıflar: "Bitir demediniz mi lan?"
39) Anam Coştu Lan Bunlar 
Muhtemel Atıflar: "Anam coştu lan bunlar"
40) Cücük
Muhtemel Atıflar: "Cücük", "Haydi şuradan"
41) Sevda Demirel- Tokat
Muhtemel Atıflar: "Ne dedin sen?"
42) Bahçeli'den Biskevit Reklamı
Muhtemel Atıflar: "O çocuk aklından geçiriyor:"Benim de bir çikolatam olsa, benim de bir püskevitim olsa" diyor, "Anne bana niye almıyorsunuz" diyor, "Bizde niye yok"diyor."


Devamı Gelecek...

13 yorum:

  1. http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/24948/

    YanıtlaSil
  2. Sayın Göksu'ya katkılarından dolayı teşekkür ediyor,devamını bekliyoruz. Komikli videolar ROCKS!

    YanıtlaSil
  3. Auto macht so, ich mache so, Unfall => http://www.youtube.com/watch?v=DNKqMTrdI5s&feature=player_embedded

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle 22'de 20 çekerek bu konularda sağlam bir birikime sahip olduğumu ispatladığımı belirteyim.

    Bu hayli başarılı istenin eksik ve gediklerine gelende, ilk göze çarpan eksiklik olarak Adnan hoca ve kedi canların yokluğu zikredilebilir:
    - http://www.youtube.com/watch?v=rgGVJVX09T4
    - http://www.youtube.com/watch?v=CqvCZSHrUuI
    - http://www.youtube.com/watch?v=_aeNgUeyb8E
    (bu liste elbette daha da uzatılabilir, ben şimdilik küçük bir seçme yapmış olayım)


    Yine aynı şekilde Bahçeli ve 40 yapan matematik formüller atlanmaması gerekenlerin başında yer alıyor.
    - http://www.youtube.com/watch?v=wxaA4bVzbRw&feature=related
    - http://www.youtube.com/watch?v=y0IJOak5uJQ&feature=related
    - http://www.youtube.com/watch?v=IVkAPmzj9SU


    Saffet Soykal'ı unutmana ise gerçekten çok içerledim. "Gözsteremedikten sonra neye alayım neye giyeyim": http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/11761/
    (bu yetmezse diğer Saffet Soykal videoları için: http://alkislarlayasiyorum.com/etiket/saffet%20soykal)


    Bunlardan başka ilk aklıma gelenler olarak "Dünyanın Sırrını Bulan Adam"ı ve "Hindi"yi sayabilirim:
    - http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/41012/dunyanin-sirrini-bulan-adam-
    - http://www.youtube.com/watch?v=AuA8pjU0-4c

    Daha da aklıma gelirse, döner ekleştiririm. Şimdilik bu kadar yeter.

    Selametle kal.

    YanıtlaSil
  5. ay selman bey, sizin nadide katkılarınızın bu zamana sarkması beni gerçekten de derin tefekküre ve iç mülazahalara gark etmişti ama bu yorumunuz ve degerli komikli, atıflı video katkılarınız ile bana ve bloguma şeref verdiniz efendim.

    Devlet Bahçeli'yi unutmam affedilir gibi değil, Adnan Hoca ve kedileri hakeza. Ancak sizin de bildiğiniz gibi Saffet Soykal konusu hassas bir konudur. Bu blogu takip eden kitlenin nezih ve temiz, "aile salonumuz üst kattadır" saflığında ki benliklerini Saffet Soykalın videosunda ki gibi rahatsız edici bir atıf ile kirletmeyelim isterseniz. Yinede isteyen açıp izler tabi netice yorumunuz da bütün linkleri vermek inceliğinde bulunmuşsunuz. Niye bu kadar kibar bir dille yazdığımı ben de bilmiyroum Selman, uslupa çok taklıp da yüzyüze gelince "Ama internette böyle konuşmuyorsun hiç" deme gafletine de düşme, sümsüğü yersin hee. Haydi selametle.

    YanıtlaSil
  6. bir iki tane daha hatırladım (link vermeye üşeniyorum, kendin bulursun artık :)

    "evet memet" (a.k.a. southpark sessizliği)
    "burası survivor beyler" (a.k.a. nihat doğan survivor)
    "atom fiziğine de profesörlüğe de lanet olsun"
    "saksı değilim ben"

    YanıtlaSil
  7. Selman sende de ne Cevher varmış arkadaş. Benimle hiç muhatap olmayıp direk göreve yoğunlaşmış olman ise ayrı bir tebrik vesilesi benim içim tabi. Sen devam et hacı ben geliyorum :)

    YanıtlaSil
  8. Link düzeltilmiştir. Paylaşım için teşekkürler + rep asdafadsas :=)

    YanıtlaSil
  9. selman, düşünce güzel, bayağı da analiz yapmış, tez üretmiş üstelik sentezle de taçlandırmışsın abi. tebrikler. emeğe saygı:)

    bu arada blogun hayırlı olsun. blogun ismi ve çektiğin video arasında bir ilişki kurulabilir gibi geldi bana, bu konuda da bir yazı yazarsın belki ileride sınavlardan hali olup vakit bulduğunda. biz de okuruz. selamlar.

    YanıtlaSil
  10. Eyvallah Tahircim. Tee Alamanyalardan misafir sanatçı misali konuk oldun buralara ama biz biliyoruz ki(ya da en azından ben biliyorum:) sen buraların en yerlisisin. O yüzden yamaya devam edersen mutlu oluruz. Ben de devam edeceğim inşallah...

    YanıtlaSil
  11. selman, olm bu çok yeni, listene yarar mı bilemem ama en azından bi görmelisin. bence bundan çok ekmek çıkar bize:

    http://www.dailymotion.com/video/xi9jxu

    YanıtlaSil
  12. http://www.youtube.com/watch?v=vEFnlP5H7hs&feature=related

    YanıtlaSil

Sen de Karala İki Satır