16 Nisan 2011 Cumartesi

FotoHubu 1

Yukarıda görmüş olduğunuz video benim 2011 Güz döneminde okulda Serhat Özşen hocamızdan aldığım SNT102 Fotoğraf dersinin final ödevi. Benim ilk "Stop Motion" videom olması hasebiyle burada teşhire hak kazandı. Nedir bu stop motion peki? Esas itibari ile pek çok fotoğrafı birleştirmek suretiyle video yapmak anlamına geliyor. Normal hızdaki bir videoda saniyede 24 kare oynarken, stop motion videolarda bu sayı düşürülerek hareketlere Dur-Kalk, Dur-Kalk efekti kazandırılıyor. Ayrıntılı bilgi için buraya da bakılabilir. Veysel Gençten'in çektiği İstanbul videosu 150.000 kareden oluşuyormuş mesela. Bir makinenin ortalama perde ömrünün 100.000 olduğu göz önüne alınırsa aslında akıl karı bir iş değil ama ortaya çıkan ürün de hoş oluyor değil hani. Benim videomun çok fazla bir numarası yok. Toplamda da 1100 kareden oluşturdum. Yarısı da jenerik nereden baksan ama videonun ben de derin izleri var tabi. 4,5  saat boyunca ayakta kalmanın ne demek olduğunu bilmezdim ben bu işi yapana kadar. Güneşe aldanıp eldivensiz çekim yapmanın ne demek olduğunu bilmezdim ama öğrendim hepsini. Bir final ödevinden çıkarılabilecek bütün dersleri çıkardım kendime. Bu da böyle bir anımdı işte...

Not: Çekimler sırasında beni yalnız bırakmayan Nazif Koca arkadaşıma teşekkürü boç bilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de Karala İki Satır