28 Mart 2011 Pazartesi

4. Boyuta Dair

Geçen gün Selman ile BSV'de karşılaştık. Sonra kendisi ile madde nedir? Boşluk nedir? Nerelerde bulunur? gibi sorular üzerine konuşmaya başladık. Arkadaş felsefeci olduğu için bir şeyi doğrudan, hemen ilk söylenişte kabul edemiyor tabi. Neyse efendim şöyle böyle derken kendisi yukarıya bir videosunu koyduğum Carl Sagan isimli bir insan evladından bahsetti. Bu zat uzaybilimciymiş efendim. Yukarıdaki videoda da Cosmos isimli 13  bölümlük belgeselinden bir kısım kareler var. 4. boyut hakkında açıklayıcı, ışık parlatıcı, jeton düşürücü şeyler söylüyor. Örneklem kümesini de bir ilkokul çocuğuna sunum yapacakmışcasına seçmiş. İngilizcesi de gayet anlaşılır. Ben faydalandım, siz neden faydalanmayasınız?

Not: 4. boyutla ilgili bir de bu video var daha bir derinliklere iniyor ama nispeten ilgi çekiciliği az olduğu için yazıya eklemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen de Karala İki Satır